יום שני, 26 ביוני 2017

עבודה עם scratch / דביר

scratch היא שפה של תכנות בעזרת בלוקים. במקום לכתוב את התכנה בשורות קוד מסובכות ומורכבות, המתכנת לוקח בלוקים מוכנים ומציב אותם בלוגיקה הנכונה.

בתוכנה הזו אפשר לתכנת בקלות סיפורים, משחקים, ומה שאתם רוצים לתכנת. במדריך הזה תוכלו ללמוד איך להשתמש בתוכנה.

בשלב הראשון יש ללחוץ על הקישור ואז על "הרשמה". ההרשמה חינמית והיא רק כדי לשמור פרויקטים. לאחר שהכנסתם את הפרטים שלכם ונרשמתם ישלח אליכם מייל ובו כפתור כתום. לחצו על הכפתור ואתם יכולים לשתף את הפרויקטים שלכם..

כעת ישלח אליכם עוד מייל ובו כמה קישורים. לחצו על "learn how to make a projekt" או לחצו כאן לתחילת ההתנסות בתכנה.

נתחיל?...

התוכנה נראית ככה:




כפי שאתם רואים יש כאן כמה חלקים עיקריים:

  1. בפינה השמאלית למעלה יש את הבמה, זהו הפלט של התוכנה.
  2. מתחת לבמה יש את כל הדמויות- כרגע רק החתול, אבל אפשר להוסיף עוד דמויות כאשר כל דמות מקבלת קוד אחר.
  3. בצד ימין תוכלו לקבל טיפים ועזרה, ניתן לסגור את החלון באמצעות לחיצה על X. 
  4. באמצע יש את אזור התסריט- בו אתם כותבים את הפקודות, ואת הפקודות משמאלו. מעל לחלונית הפקודות ניתן להעביר ל- "תלבושות"- שם תוכלו לשנות את המראה של הדמות שלכם, או להוסיף לה מראה אחר. ניתן לשנות גם לצלילים, ולבחור צליל מתוך רשימה או להקליט. 
זהו המסך שאנחנו רואים, וכעת- הפקודות.


ישנם סוגים שונים של פקודות כאשר הפקודות העיקריות הן: 
  1. תנועה - שליטה בתנועה של הדמות. 
  2. מראה - שליטה במראה של הדמות (כולל בועות דיבור, רקע, שינוי תלבושת, וכדומה)
  3. צליל - שליטה בצלילים המושמעים בתוכנית.
  4. אירועים - התייחסות של התוכנה לקלט שמתקבל (לחיצה על עכבר\מקש וכדומה).
  5. בקרה - התניות ("אם-אז"), לולאות, עצירה, ועוד.
  6. חיישנים - בדיקה של מקרים\אירועים - קלט.
הנה דוגמה לקוד פשוט שמבקש ממך את שמך ואז אומר לך שלום:





בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)