יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

Makey Makey

Makey Makey הוא לוח שהופך כל פעולה במחשב לנחמדה יותר או שמא נאמר - מוזרה יותר...

ה Makey Makey מתחבר למחשב בחיבור USB ומיד מתחיל לתפקד כמקלדת. הוא יכול להחליף את החיצים, את מקש הרווח ואת הקליק של העכבר ובשלבים מתקדמים יותר - להחליף מקשים נוספים. היופי ב Makey Makey הוא שאין צורך להתקין, לכתוב, לתכנת וכו' - מחברים ומתחילים לעבוד...

להחליף את החיצים זה לא כל כך מיוחד אלא שהרעיון ב Makey Makey הוא שאפשר להחליף את החיצים בכל דבר שמוליך חשמל, גם במוליכים לא כל כך איכותיים..

דוגמא? בבקשה:




בדוגמא אפשר לראות נגינה על כלי עבודה, לוחות ארדואינו וגם... תפוח אדמה! בעזרת ה Makey Makey אפשר לנגן על כל כך הרבה דברים וכל כך הרבה דברים יכולים להפוך למקשי משחק...

הלוח הבסיסי והמוכר הוא הלוח הזה:


אל הלוח מחברים חוטים עם "תנינים":



כאשר החוט שמחובר ל"אדמה" - EARTH - סוגר מעגל עם החוט שמחובר לאחד החיצים / הרווח / קליק - המחשב מזהה את זה כלחיצה על המקש במקלדת ופועל בהתאם.

באופן זה, ניתן לתת להשתמש אפילו בבני אדם כמקשי משחק: אחד שנבחר לשמש כמקש הרווח למשל, מחזיק בידו את החוט הנכון, השחקן במשחק מחזיק בחוט ה"אדמה" וכל נגיעה בין השחקנים מתורגמת ללחיצה על מקש הרווח.

תראו למשל את הנגינה בפסנתר האנושי:


שימו לב! בעזרת תכנת סקרטצ' - Scratch (או תכנות אחרות) תוכלו ליצור משחק / חידון או אפליקציה שפועלת בעזרת החיצים. לאחר מכן, תוכלו לחבר אליה את Makey Makey וכך לעבוד עם בקרי משחק מיוחדים שבניתם המתאימים בדיוק למשחק שבניתם בסקרטצ'!

בנוסף, ללוח הרגיל, ישנם עוד לוחות נוספים איתם ניתן לעבוד. לוח ה Makey Makey GO הוא לוח שנועד לעבודה עם מקש אחד. הוא מעוצב כמחזיק מפתחות ומנסה להכניס את ה Makey Makey לעבודה ספונטנית.


כמו שהבנתם, הגודל שלו מהווה יתרון אבל הוא מוגבל בצורה משמעותית מבחינת היכולת והאלתור עליו.

לוח נוסף שניתן להשתמש בו הוא ה shield  של הארדואינו. בעזרת ה shield, ניתן להפוך ארדואינו ל Makey Makey! כמובן שכאן נצטרך להעלות קוד נכון לארדואינו על מנת שיתפקד כ Makey Makey אבל היתרון הגדול הוא למפתחים: ניתן ליצור Makey Makey שמתנהג קצת אחרת, לדוגמא: רק אם הוקשו מספר מקשים בסדר מסוים - מתבצעת פעולה או רק אם נלחצו מספר מסוים של מקשים יחד - מתבצעת פעולה ועוד ועוד ועוד...

אפשר כמובן לחבר לארדואינו נורות, מנועים וחיישנים נוספים ולבנות מערכת שבעזרת Makey Makey נשלטות נורות, מנועים ורכיבים נוספים.

כך נראה ה shield של ה Makey Makey כאשר הוא כבר מחובר לארדואינו אונו.



בקיצור - ה Makey Makey זה עולם שלם עם אפשרויות מגוונות מאד ורק פתחנו אותו קצת והשמיים הם הגבול... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הערות? הארות? יש לך משהו חשוב לספר לכולם? שאלות?

נשמח לשמוע!

(התגובה תפורסם בהקדם בכפוף לאישור מערכת מייקינג)